نکات اصلی در ساخت سایت
نوشته شده توسط : علی پور


نکات اصلی در ساخت سایت
بعداز خرید هاست و دامنه متبوع برای فعال سازی وب سایت و نصب سیستم رئیس محتوا مایحتاج، قدم‌بعدی پیش روی  طراحی سایت  شما پباده سازی قالب برای تارنما میباشد. زمانی که کاربری وارد تارنما می‌گردد طراحی وب سایت شما اولی چیزی میباشد که دقت اورا جلب میکند. یک ساخت سایت قشنگ قادر است به استفاده کننده حس متانت و راحتی بدهد و اورا مدتها در تارنما شما نگه داراست ولی در حالتی که بی‌نظم باشد در به عبارتی نگاه نخستین موجب انصراف مخاطب از پیمایش تارنما شما و خروج وی می‌گردد.

در‌این نوشته‌علمی نکات اصلی در ساخت سایت آیتم آنالیز قرار می گیرد که اعتنا به آن برای همگی یوزرها ماهر و تازه کار مایحتاج میباشد و میتواند جلوی اکثری از خطاها را بگیرد. تحت عنوان یک طراح تارنما بایستی کاری نمائید که بازدید کننده در نگاه نخستین به استفاده کننده مستمر وب سایت شما تبدیل گردد. در پایین تنی چند از نکات اساسی در طراحی وب سایت را به شما معرفی خوا‌هیم کرد.

 

نکات اصلی در ساخت سایت
۱- رنگ بندی جالب داشته باشید :
مطالعات نشان داده میباشد استعمال درست از رنگ‌ها و تعادل بین آن ها در معیار نرخ پریدن و نرخ تبدیل تفاوت ساخت می‌نماید. رنگ‌ها ابزار قادر و با اهمیتی در پباده سازی یک وبسایت به شمار میایند. می بایست اصول استعمال از رنگ‌ها و مخلوط آن ها در طراحی وب رعایت شود. مثلا استعمال از رنگ‌های ضد‌و‌نقیض، المان‌های وب سایت را معلوم‌خیس و روشن‌خیس نشان میدهد.

هنگام ساخت سایت در گزینش رنگ بایستی زمینه سایتی که در درحال حاضر پباده سازی قالب آن می‌باشید را در حیث بگیرید. مثلا در تارنما‌های علمی و تحقیقاتی محتوا و مقاله‌ها از اهمیت بیشتری برخوردار می باشند و می بایست از رنگ بندی معمولی به کار گیری نمایند. مثلا به کارگیری از متن سیاه با دور‌نما سپید با رنگ‌بندی معمولی از خستگی دیده استفاده کننده پرهیز کرده و موجب می شود استفاده کننده دوران متعددی را برای قرائت مقاله‌ها صرف نماید.

در ساخت سایت‌های فروشگاهی و خدماتی بهتر میباشد از رنگ‌های خنده رو و تند استعمال شود. به خصوص برای دکمه‌ها و نوشته‌های خاص تا دقت مشتری برای کلیک یا این که نام نویسی بیشتر جلب خواهد شد. به کار گیری از رنگ های تند صرفا بایستی در قسمت هایی که قصد دارید دقت مخاطب جلب را جلب فرمائید، شکل گیرد. به کارگیری زیاد از رنگ های تند و کنتراست بالا منجر خستگی و نارضایتی مخاطب خواهد بود.

۲- به سایز و نوع فونت بیشتر اهمیت دهید :
یک کدام از دیگر از نکات اصلی در طراحی وب به کارگیری از فونت خوانا با اندازه مطلوب میباشد. بیشتراز ۹۵ درصد داده ها در یک تارنما از روش لهجه نوشتار انتقال پیدا می‌نماید. یک متن با نوشتار مطلوب معیار خوانایی، دسترسی و کاربردپذیری را در یک وب سایت برای استفاده کننده بالا می برد. براین اساس تعیین یک فونت قشنگ و با اندازه مطلوب در رابط کاربری وبسایت شما نقش بدون واسطه داراست. همینطور فونتی را گزینش فرمایید که با همه مرورگرها سازش بدون نقص داشته و به طور صحیح اکران داده گردد. چنانچه مطالب تارنما شما بیشتراز اندازه ریز یا این که درشت باشد سود آن نارضایتی استفاده کننده و رخنه‌ تارنما خواهد بود. هنگامی کاربری وارد صفحه ها وب سایت شما می گردد بایستی بتواند به راحتی مطالب را خوانده و نیازی به زوم کردن نداشته باشد.

۳- مسیریابی راحت در منوها :
از سایر نکات اساسی در طراحی وب می بایست به منوها و مسیریابی سهل و آسان در وب سایت اشاره نمود. متاسفانه در اکثری از تارنما‌های اهل ایران زمانی مخاطب می خواهد به قسمت متبوع برود در گیر سردرگمی می‌گردد. مثلا یک تارنما شرکتی برگه منحصربه‌فرد استخدام داراست البته وقتی که در منو وبسایت جست‌وجو می شود بخشی به اسم استخدام نیست و استفاده کننده بعد از مراجعه به وبسایت بایستی همه صفحه های را درپی نصیب متبوع بگردد و یا این که بی خودی تارنما را سوراخ نماید!

 





:: برچسب‌ها: طراحی سایت ,
:: بازدید از این مطلب : 102
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 شهريور 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: